Multiculturalitatea, identificată în mod eronat, timp de decenii cu interculturalitatea, continuă să disemineze confuzia inițială atât la nivelul cunoașterii comune, cât și la nivelul unor medii științifice; chiar de profil… Dacă practica gestionării diferențelor (lingvistice, confesionale, etnice, instituționale) nu ar fi relevat efecte grave […]
Poveștile de succes ale românilor sunt multe, într-adevăr, și în mare parte chiar spectaculoase, dar par să aibă o trăsătură comună – sunt străluciri îndepărtate, evoluții spectaculoase undeva departe de noi, spre care privim cu speranță, nu doar cu bucurie. Ne-am obișnuit (puțin riscant) […]
Un mare roman, în orice sens, necesar a fi dezbătut critic, a publicat Nicolae Breban în 2015, Jocul şi fuga (719 p.). Vechi, brebanian!, şi totuşi nou sau reînnoit, matur articulat.
Un alt fel de profetism De la o femeie, pe stradă, într-un loc obscur, anonimul personaj central (totodată autor, narator) din Solenoid-ul lui Mircea Cărtărescu primeşte o Biblie. Semn că este ales. Femeia, urmărită de el, nu dăruieşte cartea sfântă oricui. Dumnezeu este aspirat […]
1. Vorbiţi-ne despre 2-3 aspecte notabile ale activităţii dvs. din ultimii 3 ani. Un mare gânditor al Renaşterii -Erasmus- a exprimat, într-un mod aparte, ideea formării şi educaţiei omului: ,,Speranţa cea mai de seamă a unei naţiuni stă în buna educaţie pe care o […]
Tu, suflet curat, îngeraş frumos, înălţat la Cer prea devreme! Marinela mea! Sora mea iubita! Ce tristă e lumea fără tine, ce mare e golul din sufletul meu! Unde eşti tu? Frumoasă, cu ochi mari și verzi, întrebători și jucăuși, cu un neastâmpăr de […]
Din cele mai vechi timpuri, omul a simţit nevoia să-şi pună întrebări legate de propriile sale reacţii când a decis să construiască el însuşi, să acţioneze, să dea formă, prin tot felul de mijloace, ideilor şi proiectelor sale privitoare la înfrumuseţarea vieţii, la […]
Observăm că stilurile de joc ce se înfiripă pe scândura scenei sunt întotdeauna ecoul sensibilităţii umane, al celei artistice într-un anume timp; teatrul fiind în primul rând o modalitate de a înfăţisa, ca într-o oglindă, felul de a trăi al […]
În studiul ce urmează voi aborda ideea de Euroregiune Siret-Prut-Nistru în viziunea omului de teatru, mai precis din punctul de vedere al actorului şi al pedagogului preocupat de înţelegerea şi perfecţionarea comunicării mesajului scenic prin intermediul cuvântului rostit, cu toată […]
Cercetarea unui domeniu porneşte de la etimologia denumirii lui, de la analizarea amănunţită a fiecărui detaliu ce-l defineşte şi de la descoperirea evoluţiei sale într-o ordine firească a momentelor, ajungând până la surprinderea caracteristicilor actuale care ne-au declanşat curiozitatea în vederea stiudiului elaborat. Sintetizând […]